Branża odzieżowa od lat wytycza trendy w globalnym handlu a nawet marketingu. Jest to związane z jej sporą skalą i znaczeniem dla gospodarek. Nie da się ukryć, że tez realna waga, jaką do branży odzieżowej przykładają konsumenci ma też na to wpływ. Ostatnio możemy także zauważyć rosnąca świadomość klientów na temat dużego wpływu branży ubraniowej na szkodliwe zmiany dla środowiska. Przez co przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać wymaganiom konsumentów, aby odzież była produkowane w eko sposób.  Zaczynając od pozyskania eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję ubrań. 

Ekologiczna produkcja – jak ją rozpoznać?

 Po pierwsze gdy spotkasz się z taką marką, to z pewnością będzie podana taka informacja na jej stronie internetowej bądź na jej social mediach. Przez to, że bardzo pożądane są etyczne marki każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym większa transparentność marki,oraz im więcej konkretów i detali, tym konsumenci mają do niej większe zaufanie. Pomimo tego że przemysł odzieżowy pozytywnie się zmienia, w dalszym ciągu to jednak zbyt mało. Środowisko aktualnie jest na skraju wytrzymania i trzeba drastycznych zmian aby je uratować. Jednakże wcale nie jest łatwo produkować ubrań w taki sposób, żeby nie niszczyć planety. Często marka z ubraniami wypełnia jedynie jedno na wiele kryteriów ekologicznych ale to lepsze niż nic! W przypadku polskich firm, bardzo często można trafić na info “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej kryteriów eko produkcji marka spełnia, tym lepiej

Z jakiego powodu produkcja w Polsce może być nieetyczna?

Utarło się przekonanie, że rzeczy z Unii Europejskiej są praktycznie zawsze etyczne i ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z rzeczywistością. Z kolei z wyzyskiem czy też nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są państwa Azjatyckie, szczególnie Chiny. Czy wiesz że zarobki w tym kraju są wyższe niż w naszym kraju? Nie zdajemy sobie sprawy, że wyzysk pracowników branży odzieżowej często odbywa się  w Europie Wschodniej, jak przykładowo w Rumunii. 

Sieciówki zdają sobie sprawę, że klienci chętniej kupują ciuchy z metką europejską aniżeli chińską,ponieważ kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz dobrymi warunkami pracy.

Deficyt w branży odzieżowej na rynku w Polsce – zobacz jakie są!

Polska branża ubraniowa ma trudności w związku z niedostatkiem specjalistów na rynku. Z czego wynika ten deficyt? Rozchodzi się o marne wynagrodzenie dla szwaczek.

Czy zamknięcie galerii handlowych miało wpływ na branżę odzieżową?

Z pewnością wpływ lockdownu dotknęła większość ludzi. Niemniej jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na branży ubraniowej.Nagły lockdown na pewno obniżył zyski zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej krawcowe i ich niski dochody. {Jeżeli chodzi o rynek polski to w związku z dużą ofertą modowych marek na naszym rynku, polscy klienci chętnie kupują ubrania krajowych producentów. Należy także wspomnieć ,że odnoszą oni wiele sukcesów na zagranicznym rynku. Czy wiesz, że aż 30 procent wszelkich punktów handlowych produkowanych przez krajowe przedsiębiorstwa branży ubraniowej znajduje się poza krajem. 

Nowoczesne technologie w branży odzieżowej

Przedsiębiorstwa odzieżowe testują nowe rozwiązania  z zakresu fashion tech. To technologie ułatwiające zakupy ubraniowe czy obuwnicze, poprzez urealnienie przymierzalni i dopasowanie, które prowokuje klientów do szybkich decyzji. Takie technologie to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.